5 sfaturi de curățenie pentru birouri în care lucrezi cu drag

5 sfaturi de curățenie pentru birouri în care lucrezi cu drag
adaugat 15 Jun 2021
Distribuie
Știai că inhalarea aromei de lămâie în fiecare zi te ajută să-ți păstrezi concentrarea pe o perioadă mai mare de timp și îți îmbunătățește productivitatea? Când vine vorba de locul de muncă încercăm cu toții pe cât posibil să ne creștem eficiența pentru că vrem să ne construim cât mai bine putem drumul către succes. Însă, cei mai mulți dintre noi se opresc la metodele ce țin de managementul timpului, de organizarea taskurilor, de muncă în general.

Pentru a te simți bine la job, pentru a fi mai eficient și pentru a lucra cu plăcere în birou timp de 8 ore sau poate chiar mai mult, trebuie să lucrezi în primul rând într-un spațiu curat. Știai sau nu, dar biroul poate aduna de 400 de ori mai multe bacterii decât capacul de la vasul de toaletă. Șocant, nu-i așa? Indiferent cât de mare sau cât de mic este biroul în care lucrezi, două elemente sunt importante pentru a nu-ți pierde focusul de la ceea ce trebuie să faci și pentru ca oboseala să nu își spună cuvântul: lumina și curățenia. Chiar dacă există deja o firmă specializată care se ocupă de curățenie în compania unde lucrezi, este foarte important ca și tu să ai grijă de locul unde îți petreci cea mai mare parte din zi. 

Produsele de curățenie potrivite + rutină sănătoasă de organizare = productivitate

1. Curăța biroul zilnic și igienizează periodic spațiul de lucru

Indiferent de domeniul de business în care lucrezi, curățenia birourilor cu siguranță nu se află în topul priorităților tale. Însă, este locul unde îți petreci cel mai mult timp dintr-o zi și datorită acestui fapt trebuie să îi acorzi atenția necesară. Mai ales dacă este un mediu de lucru colectiv sau un spațiu unde vin clienți zilnic, curățenia este esențială pentru a menține un mediu de lucru sănătos. Virușii și bacteriile se răspândesc într-un timp foarte scurt și se transmit de la o persoană la alta producând boli contagioase precum raceala, gripa sau enterocolita.

Analize efectuate în laborator cu mostre preluate de pe tastatura laptopului au confirmat faptul că există peste 300 de germeni pe centimetru pătrat. Așadar, în afara sprayurilor recomandate pentru eliminarea prafului de pe obiectele de lucru, zilnic curăță tastatura cu un șervețel antibacterian sau cu o soluție de igienizare. Aplică soluția pe o cârpă curată și ulterior șterge tastatura sau monitorul, dar niciodată nu pulveriza jetul de spray direct pe obiectul care trebuie curățat deoarece se poate avaria.

Pentru că este demonstrat științific că majoritatea bacteriilor periculoase sunt aduse din exterior prin intermediul încălțămintei, la finalul fiecarei zile insistă asupra curățării corecte a pardoselilor cu ajutorul unor detergenți de calitate. Cu cât spațiul de lucru este mai curat, cu atât riscul ca angajații să se îmbolnăvească și să lipsească de la serviciu este mai mic. 

2. Organizează spațiul pe zone și apoi alege produsele de curățenie

Pentru a menține curățenia la birou, indiferent că vorbim de cel de acasă sau din cadrul unei companii, un truc util este organizarea lucrurilor pe zone:

> un colț din încăpere trebuie să fie rezervat locului unde îți pui geanta, umbrela, lucrurile personale în general;

> a doua zonă ar trebui să conțină un coș de gunoi, o cutie pentru acte care trebuie tăiate sau distruse, poziționată în general lângă masa de lucru;

> în cea de-a treia zonă ar trebui să se găsească frigiderul, masuța de cafea, spațiul cu cafetiera, în cazul în care nu există o bucătărie în cadrul firmei în care lucrezi;

 

3. Folosește lămâi pentru a îmbunătăți starea de spirit și pentru a elimina mirosurile neplăcute

Adăugăm lămâie în ceai atunci când suntem răciți sau pentru a da aromă prăjiturilor. Dar, beneficiile lămâilor nu se opresc doar aici, dimpotrivă s-a demonstrat că aroma citricelor reduce anxietatea și ajută la ameliorarea tensiunii nervoase. Inhalând aroma revigorantă de lămâie, reușești să rămâi mai concentrat pe o perioadă mai mare de timp, faci mai puține greșeli deoarece activitatea mentală de îmbunătățește.

În plus, lămâia are și proprietăți antibacteriene, putând curăța aerul din cameră inclusiv de fumul de țigară, dacă este folosită sub formă de ulei esențial într-un difuzor de aromoterapie sau pur și simplu tăiată felii și lăsată pe o farfurioară pe birou.

4. Aerisește de mai multe ori pe zi

De fiecare dată când simți că nu te mai poți concentra, amintește-ți că este un bun prilej să deschizi fereastra. De calitatea aerului depinde eficiența și puterea de concentrare, de aceea este esențial să ai grijă de acest aspect.

Dispozitivele electronice, aparatele de aer condiționat, vopselurile și lacurile folosite la zugrăvit și mobilier contribuie la poluarea aerului din interior. Dimineața și seara este absolut necesar să aerisești biroul cel puțin 10 minute, iar pe parcursul zilei se recomandă deschiderea ferestrelor cel puțin de două-trei ori.

5. Aruncă gunoiul după terminarea programului

Pentru a te bucura de un miros plăcut în fiecare dimineață, în afară de praful șters și podeaua lustruită, ține cont ca după terminarea programului să arunci coșul de gunoi. Și nu vorbim doar de cel electronic, deși știm că ți-ai dori să ajungi la inbox zero după terminarea orelor de lucru, ci de cel care stă exact lângă masa de lucru și în care ai strâns de-a lungul zilei diverse lucruri, de la resturi de fructe, la pahare de cafea sau cutii cu resturi de mâncare.

Tu, cel care lucrează la birou, ești cel care trebuie să acorde în primul rând atenție aspectului curățeniei. Dacă în compania unde lucrezi există deja o firmă specializată pentru aceste sarcini, contribuie și tu în măsura în care se poate cu menținerea unui mediu de lucru plăcut și curat pentru că de el poate depinde sănătatea și performanța ta profesională. 

Servicii de Curatenie Profesionala - Tesok.ro

TESOK SRL - SERVICII DE CURĂȚENIE PROFESIONALĂ MUREȘ

Webdesign by SigmaNet